پنجشنبه, آبان 15, 1404
راوی خبر
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اجتماعی
  • علم و فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • حقوقی
No Result
View All Result
راوی خبر
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اجتماعی
  • علم و فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • حقوقی
No Result
View All Result
راوی خبر
No Result
View All Result
Home اقتصادی

اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین

6 بهمن 1402
418 4
0
اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین
585
SHARES
3.2k
VIEWS

با فعال شدن سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات، اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین قرار گرفت.

به گزارش راوی خبر به نقل از پول نیوز، خدمات بانکی در شبکه گسترده‌ای تعریف می‌شود. از دریافت و پرداخت پول به ریال و دلار تا تسهیلات به اشکال گوناگون، جذابیت‌هایی است که شبکه بانکی رقم می‌زند و باعث می‌شود افراد بنابر خواسته‌هایی که دارند، نسبت به بانک گرایش پیدا کنند. اما نظام بانکی به چشم مردم تنها بستگی به خواسته هایشان ندارد، بلکه هرچقدر این خواسته‌ها محقق شود، به همان اندازه به بانک امیدوار می‌شوند.

ممکن است علاقه مند باشید

کاهش هزینه‌های بازاریابی خارجی با اتصال به سامانه B2B

شیلنگ‌های تخصصی در امنیت تغذیه دام‌ها

قلب تپندهٔ خطوط مونتاژ خودرو

تسهیلات در صدر خواسته مشتری

نظام بانکی رابطه خود را با مشتریان بر اساس قانون تعریف کرده است. از سپرده گذاری تا گرفتن سود بانکی، از دریافت تسهیلات تا پرداخت اقساط به همراه بهره بانکی، وثیقه گذاری و بسیاری موارد دیگر از سوی قانون مشخص شده است. اما آنچه رابطه بین مشتری و بانک را زیر سوال می‌برد، انتظارات فرا قانونی است که در بخش تسیهلات بیش از همه چالش آفرین شده و می‌شود. باور مردم بر این است که بانک باید تسهیلات را به هر مقدار در سریعترین زمان ممکن به مشتریان پرداخت کند، بهره‌ای نگیرد، اگر هم مشتری از عهده پرداخت تسهیلات برنیامد، انتخاب روش پرداخت با مشتری باشد، بدین معنا که هر وقت پول داشت، اقساط را بپردازد.

تسهیلات بحران آفرین

از آنجا که مشتریان برای دریافت تسهیلات سقفی برای خود قایل نیستند، با معضل درخواست تسهیلات ابعداد بزرگ رو به رو هستیم، معضلی که چالش ابربدهکاران بانکی را رقم زده است. امروزه بسیاری از مشتریان بانک تسهیلات کلانی دریافت کرده و قصد پرداخت آن را ندارند، این رویکرد باعث شده چالش‌هایی همچون ارتباط سوال برانگیز بین بانک و مشتری را در اذهان عمومی رقم بخورد. از سوی دیگر مدیران بانک نیز زیر سوال رفته و در معرض اتهام قرار گرفته اند.

شفافیت تنها راه چاره

در شرایط بحران آفرین کنونی، تنها راهی که می‌تواند وضعیت تسهیلات بانکی را سامان دهد، شفافیت است. اگر فردی که درخواست تسهیلات می‌کند، میزان تسهیلات، وثیقه تعریف شده، زمان پرداخت، اقساط، بهره بانکی و خلاصه صفر تا صد پرداخت تسهیلات مشخص بشود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما نکته مهمتر این است که این اطلاعات در دید عموم قرار گیرد و همگان بدانند چه فردی چه ارتباطی با یک بانک دارد. این وضعیت مشخص می‌کند تسهیلات در چه مسیری و برای چه فردی به جریان افتاده است.

شفاف سازی‌های موثر

بدنبال اهمیت در شفاف سازی تسهیلات شبکه بانکی، مجلس شورای اسلامی به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بندی را اضافه کرد که بانک‌ها ملزم شدند جزیی‌ترین اطلاعات همچون نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول) و نوع و میزان وثیقه دریافت شده را هر سه ماه یکبار، منتشر کنند. بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، باعث این تفاوت محسوس با قوانین بودجه سال‌های گذشته شد. بندی که شفافیت در حوزه تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌ها را چند برابر کرد و به گفته علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در بازه زمانی کمتر از یکسال، دو میلیون میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور را شفاف کرد.

احترام به مشتری

بخش دیگر تسهیلات، شفاف سازی برای مشتریان است. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتری نسبت به تسهیلات دریافتی کم توجه یا بی انگیزه شود، نداشتن آگاهی از وضعیت تسهیلات است. اگر مشتری به صورت لحظه‌ای بداند تسهیلاتی که دریافت کرده، در چه وضعیتی قرار دارد، چه مقدار از تسهیلات باقی مانده و چه مقدار پرداخت کرده، می‌تواند برای آینده تسهیلات برنامه ریزی داشته باشد. این رفتار بانک احترام به مشتری است و بانک اثبات می‌کند برای برنامه ریزی مشتری احترام قایل است.

سامانه بارگذاری

بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت آگاهی دادن به مشتریان و به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. عملکرد این سامانه به اندازه‌ای اهمیت دارد که از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. راهکار آگاهی گرفتن نیز ساده است و مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

Tags: بانک ایران زمینتسهیلاتسامانه مشاهده الکترونیکیقانون بانکداریکورش شرفشاهی
Previous Post

مهر شفافیت و سلامت بر پیشانی بانک ایران زمین

Next Post

فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

راوی خبر

راوی خبر

Related Posts

کاهش هزینه‌های بازاریابی خارجی با اتصال به سامانه B2B
اقتصادی

کاهش هزینه‌های بازاریابی خارجی با اتصال به سامانه B2B

by hadigorji
29 مهر 1404
شیلنگ‌های تخصصی در امنیت تغذیه دام‌ها
اقتصادی

شیلنگ‌های تخصصی در امنیت تغذیه دام‌ها

by hadigorji
25 مهر 1404
قلب تپندهٔ خطوط مونتاژ خودرو
اقتصادی

قلب تپندهٔ خطوط مونتاژ خودرو

by hadigorji
24 مهر 1404
رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز
اقتصادی

رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز

by hadigorji
15 مهر 1404
MTC سومین مجمع بین المللى آستراخان
اقتصادی

MTC سومین مجمع بین المللى آستراخان

by hadigorji
8 مهر 1404
Next Post
فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

افزایش اکتشافات و شناسنامه‌دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ‌ها/ استفاده از منابع طرح تام تا سقف 500 میلیارد تومان برای ارتقاء صنعت گوهرسنگ

افزایش اکتشافات و شناسنامه‌دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ‌ها/ استفاده از منابع طرح تام تا سقف 500 میلیارد تومان برای ارتقاء صنعت گوهرسنگ

29 خرداد 1400
تیم فوتسال رمز موفقیت با مدیریت یک بانوی کارآفرین ایرانی

تیم فوتسال رمز موفقیت با مدیریت یک بانوی کارآفرین ایرانی

1 بهمن 1402

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • حقوقی
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

اخبار پرطرفدار

تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
اجتماعی

تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران

10 آبان 1404
شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد
اجتماعی

شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد

7 آبان 1404
نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید
اجتماعی

نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید

6 آبان 1404
خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی
ورزشی

خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

6 آبان 1404
کاهش هزینه‌های بازاریابی خارجی با اتصال به سامانه B2B
اقتصادی

کاهش هزینه‌های بازاریابی خارجی با اتصال به سامانه B2B

29 مهر 1404
آموزشگاه زیبایی با طرح مهدویت
فرهنگی و هنری

آموزشگاه زیبایی با طرح مهدویت

28 مهر 1404
راوی خبر

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • حقوقی
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

خبرهای اخیر

  • تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
  • شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد
  • نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید
  • خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

خبرهای محبوب

  • تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
  • شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد
  • نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید
  • خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Home
  • Landing Page
  • Buy JNews
  • Support Forum
  • Pre-sale Question
  • Contact Us

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?