جمعه, اردیبهشت 19, 1404
راوی خبر
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • سایر
No Result
View All Result
راوی خبر
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • سایر
No Result
View All Result
راوی خبر
No Result
View All Result
Home اقتصادی

اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین

6 بهمن 1402
418 4
0
اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین
585
SHARES
3.2k
VIEWS

با فعال شدن سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات، اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین قرار گرفت.

به گزارش راوی خبر به نقل از پول نیوز، خدمات بانکی در شبکه گسترده‌ای تعریف می‌شود. از دریافت و پرداخت پول به ریال و دلار تا تسهیلات به اشکال گوناگون، جذابیت‌هایی است که شبکه بانکی رقم می‌زند و باعث می‌شود افراد بنابر خواسته‌هایی که دارند، نسبت به بانک گرایش پیدا کنند. اما نظام بانکی به چشم مردم تنها بستگی به خواسته هایشان ندارد، بلکه هرچقدر این خواسته‌ها محقق شود، به همان اندازه به بانک امیدوار می‌شوند.

ممکن است علاقه مند باشید

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

تسهیلات در صدر خواسته مشتری

نظام بانکی رابطه خود را با مشتریان بر اساس قانون تعریف کرده است. از سپرده گذاری تا گرفتن سود بانکی، از دریافت تسهیلات تا پرداخت اقساط به همراه بهره بانکی، وثیقه گذاری و بسیاری موارد دیگر از سوی قانون مشخص شده است. اما آنچه رابطه بین مشتری و بانک را زیر سوال می‌برد، انتظارات فرا قانونی است که در بخش تسیهلات بیش از همه چالش آفرین شده و می‌شود. باور مردم بر این است که بانک باید تسهیلات را به هر مقدار در سریعترین زمان ممکن به مشتریان پرداخت کند، بهره‌ای نگیرد، اگر هم مشتری از عهده پرداخت تسهیلات برنیامد، انتخاب روش پرداخت با مشتری باشد، بدین معنا که هر وقت پول داشت، اقساط را بپردازد.

تسهیلات بحران آفرین

از آنجا که مشتریان برای دریافت تسهیلات سقفی برای خود قایل نیستند، با معضل درخواست تسهیلات ابعداد بزرگ رو به رو هستیم، معضلی که چالش ابربدهکاران بانکی را رقم زده است. امروزه بسیاری از مشتریان بانک تسهیلات کلانی دریافت کرده و قصد پرداخت آن را ندارند، این رویکرد باعث شده چالش‌هایی همچون ارتباط سوال برانگیز بین بانک و مشتری را در اذهان عمومی رقم بخورد. از سوی دیگر مدیران بانک نیز زیر سوال رفته و در معرض اتهام قرار گرفته اند.

شفافیت تنها راه چاره

در شرایط بحران آفرین کنونی، تنها راهی که می‌تواند وضعیت تسهیلات بانکی را سامان دهد، شفافیت است. اگر فردی که درخواست تسهیلات می‌کند، میزان تسهیلات، وثیقه تعریف شده، زمان پرداخت، اقساط، بهره بانکی و خلاصه صفر تا صد پرداخت تسهیلات مشخص بشود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما نکته مهمتر این است که این اطلاعات در دید عموم قرار گیرد و همگان بدانند چه فردی چه ارتباطی با یک بانک دارد. این وضعیت مشخص می‌کند تسهیلات در چه مسیری و برای چه فردی به جریان افتاده است.

شفاف سازی‌های موثر

بدنبال اهمیت در شفاف سازی تسهیلات شبکه بانکی، مجلس شورای اسلامی به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بندی را اضافه کرد که بانک‌ها ملزم شدند جزیی‌ترین اطلاعات همچون نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول) و نوع و میزان وثیقه دریافت شده را هر سه ماه یکبار، منتشر کنند. بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، باعث این تفاوت محسوس با قوانین بودجه سال‌های گذشته شد. بندی که شفافیت در حوزه تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌ها را چند برابر کرد و به گفته علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در بازه زمانی کمتر از یکسال، دو میلیون میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور را شفاف کرد.

احترام به مشتری

بخش دیگر تسهیلات، شفاف سازی برای مشتریان است. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتری نسبت به تسهیلات دریافتی کم توجه یا بی انگیزه شود، نداشتن آگاهی از وضعیت تسهیلات است. اگر مشتری به صورت لحظه‌ای بداند تسهیلاتی که دریافت کرده، در چه وضعیتی قرار دارد، چه مقدار از تسهیلات باقی مانده و چه مقدار پرداخت کرده، می‌تواند برای آینده تسهیلات برنامه ریزی داشته باشد. این رفتار بانک احترام به مشتری است و بانک اثبات می‌کند برای برنامه ریزی مشتری احترام قایل است.

سامانه بارگذاری

بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت آگاهی دادن به مشتریان و به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. عملکرد این سامانه به اندازه‌ای اهمیت دارد که از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. راهکار آگاهی گرفتن نیز ساده است و مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

Tags: بانک ایران زمینتسهیلاتسامانه مشاهده الکترونیکیقانون بانکداریکورش شرفشاهی
Previous Post

مهر شفافیت و سلامت بر پیشانی بانک ایران زمین

Next Post

فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

راوی خبر

راوی خبر

Related Posts

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
اقتصادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

by hadigorji
6 بهمن 1402
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
اقتصادی

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

by hadigorji
6 بهمن 1402
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
اقتصادی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

by hadigorji
6 بهمن 1402
تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها
اقتصادی

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

by hadigorji
6 بهمن 1402
ما با یک سونامی خاموش در بازار کار مواجهیم!
اقتصادی

ما با یک سونامی خاموش در بازار کار مواجهیم!

by hadigorji
6 بهمن 1402
Next Post
فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

فولاد آلیاژی در مسیر سوددهی (+اینفوگرافیک)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

“شوریابی” در حاشیه نمایشگاه «روایت تحول گزینش شهرداری تهران» تاکید کرد؛ پیشرو بودن شهرداری تهران در موضوع هوشمندسازی در بین ۴۰ هیات گزینش کشور

“شوریابی” در حاشیه نمایشگاه «روایت تحول گزینش شهرداری تهران» تاکید کرد؛ پیشرو بودن شهرداری تهران در موضوع هوشمندسازی در بین ۴۰ هیات گزینش کشور

6 بهمن 1402
باید برای صادرات روسیه را بشناسیم

باید برای صادرات روسیه را بشناسیم

6 بهمن 1402

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • ریپورتاژ
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

اخبار پرطرفدار

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
اقتصادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

6 بهمن 1402
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
اقتصادی

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

6 بهمن 1402
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
اقتصادی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

6 بهمن 1402
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران
فرهنگی

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

6 بهمن 1402
تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها
اقتصادی

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

6 بهمن 1402
مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.
سیاسی

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

6 بهمن 1402
راوی خبر

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • ریپورتاژ
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

خبرهای اخیر

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
  • هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

خبرهای محبوب

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
  • هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Home
  • Landing Page
  • Buy JNews
  • Support Forum
  • Pre-sale Question
  • Contact Us

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?