دوشنبه, آبان 26, 1404
راوی خبر
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اجتماعی
  • علم و فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • حقوقی
No Result
View All Result
راوی خبر
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اجتماعی
  • علم و فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • حقوقی
No Result
View All Result
راوی خبر
No Result
View All Result
Home ویژه

بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها

22 آبان 1402
418 4
0
بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها
585
SHARES
3.2k
VIEWS

متاسفانه این روزها شاهد نقل و قول و ترجمه های ابکی و غلط از مجلات معتبر توسط افراد مدعی در سوشیال مدیاها و کانالهای تلگرامی و اینستاگرام و ….. هستم .
به گزارش راوی خبر، لطفا قبل از ادامه این مقاله مقاله ای باعنوان تقدم تاخر درکسب و کار را مطالعه فرمایید.

اوج بدبختی ما همین بس که نقل داستانها به بازه زمانی بدون در نظر گرفتن تقدم و تاخر و زجرها و بدبختی های فرد یا شرکت و ….می پردازند از جمله این داستان
در سال ۱۹۳۶ “روث هندلر” و شوهرش “الیوت”، ۲۰۰ دلار بدهی بالا اوردند زن و شوهری جوان که تازه ازدواج کرده اند و کارهای مختلفیرا هم تربه کرده و در همه انها تقریبا شکست خورده بودند. آری این بدهی جدید که بهیچ وجه از پس پرداخت ان بر نمی اوردند اجاره‌خانه ای بود که یا باید می دادن و یا دو دلداده از همجدا می شدند.
الیوت نجاری خجالتی بود که دوستان همسرش اورابسیار هنرمند و خوش فکر می دانستند.
همسر نجار وقتی وضعیت وخیم و خطر از هم پاشیده شدن
زندگیشان را دید وقتی که فقط ۲۰ سال سن داشت در زمانهای فراغت با نمونه‌هایی از صندلی‌
های فانتزی الیوت شروع به بازاریابی نمود.
روت که با مخالفت شدید
فروشندها مواجه شد بود بارها وبارها استراتژی خود را عوض کرد استراتژی بسیار موثر و هوشمندانه که می تواند هر باختی را شایدبه برد تبدیل نماید.
پافشاری بلاخره نتیجه داد و او توانست یک قرار داد ببندد انم حدود بیش از دوبرابر بدهیشان…

ممکن است علاقه مند باشید

نقد حقوقی بر سریال خانگی «محکوم»به قلم مینا بارانی

رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز

چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار

چند سال بعد الیوت و روت بهمراه مشاوران برتر کسب و کار و استخدام تیم تخصصی توانستند قرار دادی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار لوازم خانه عروسک از طریق خرده‌‌فروشی‌ها در سراسر آمریکا منعقد کنند .
نکته سیستم و مشاوران این شرکت نقش کلیدی در موفقیت این مجموعه ایفا نمودند ایوت نجار سالها تجربه کارهای مختلف و نجاری داشته است عشق این زوج جوان عامل قوی موفقیت آنان قلمداد شده است.
فکر می کنم روث در عمل مدیریت و رهبری واحدفروش و بازاریابی شرکت و واحد تولید و طراحی را همسرش بعهده داشت و دوست همسرش هردو در مورد عملکرد هرکدام اظهار نظر می کردند.
در ان روزها جامعه آمریکا هنوز آماده نبود که یک زن هدایت شرکت بزرگی را برعهده داشته باشد.بنابراین،آنها تصمیم گرفتند این استارت‌آپ را با ترکیب نام شوهر و دوست شوهر یا آقای (متسون) که سرمایه قابل توجهی به شرکت تزریق نموده بود و همچنین به انها کمکهای شایان توجهی می‌کرد، ماتل (Mattel) نام گذاری نمایند.


کمتر از دو سال بعد از افتتاح شرکت، آقای متسون استعفا داد و سهامش را به روث واگذار نمود.
در نهایت خانم روث که مدیر فروش شرکت بود به سمت مدیرعاملی نائل آمد.
ماتل در دهه ۴۰ میلادی به تدریج و مستمر با رهبری این خانم و تیم حرفه ای و مشاورانش رشد شایان توجهی کرد.
در سال ۱۹۵۲، بانک‌ها قبول نکردند به روث ک یک زن بود وام اعطا نمایند.
روث می خواست سرمایه‌گذاری در تولید یک جعبه موسیقی پیانو را استارت بزند.
او فکر می‌کرد محصول بسیار پرسروصدایی خواهد بود،
عدم پرداخت وام باعث شد او بیکار بشیند او تا جایی که می‌توانست از دوستان و خانواده اش پول قرض گرفت و در نهایت توانست ۲۰ میلیون پیانو بفروشد. این رقم بسیار بسیار شگفت انگیز بود.
اری در سال ۱۹۵۵، کار خالص شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار بود و روث تصمیم گرفت با تبلیغ تلویزیونی مخصوص شرکت دیزنی ریسک بزرگی بنماید.
در آن دوران اسباب‌ بازی‌ها در تلویزیون برای بزرگسالان تبلیغ می‌شد، چون این تفکر وجود داشت که بزرگسالان برای خرید آنها تصمیم‌گیرنده هستند. اما روث دیدگاه دیگری اتخاذ کرد و حق پخش ۱۵ دقیقه از هر اپیزود را به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خرید. او که رویکرد ملایم‌تر و فراگیرتر والدین نسبت به فرزندان را در بعد از جنگ جهانی دوم حس کرده بود، در آگهی‌های بازرگانی متحول‌کننده شرکت ماتل، مستقیما کودکان را هدف قرار داد.
اولین اسباب بازی که روث در شوی دیزنی تبلیغ کرد، تفنگ تامی برپ (Tommy Burp) بود که مدتی پیش روانه بازار شده بود و قبلا فروش آن تعریف چندانی نداشت. اما کمتر از ۱۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، اسباب‌ بازی‌های اسلحه‌ای پرطرفدار شده بودند. مهم‌ترین ویژگی تفنگ‌های تامی صدای مسلسل‌واری بود که هنگام شلیک می‌داد. تبلیغات تلویزیونی روی کیفیت صدای تفنگ‌ها تاکید می‌کرد و فروش آن یک شبه سه برابر شد. اگرچه نوآوری بازاریابی روث که کودکان را به‌طور مستقیم هدف قرار داده بود بی‌اشکال نبود، اما هنوز هم سالانه میلیاردها دلار صرف خرید آن می‌شود.
در سال ۱۹۵۷، وقتی روث با دخترش باربارا به اروپا سفر کرده بود، به فروشگاه‌ها سر می‌زد تا برای عروسک او لباس اضافی بخرد. کارمندان فروشگاه به او می‌گفتند که اگر لباس‌های بیشتری برای عروسک می‌خواهد، باید خود عروسک را هم بخرد، چون لباس جداگانه عروسک فروخته نمی‌شود. روث این اتفاق را یک فرصت دید و عروسکی مشابه را طراحی کرد و لباس‌ها و لوازم جانبی متعددی برای آن در نظر گرفت و با این کار محصولش را متمایز کرد. در مدتی کوتاه، شرکت ماتل توانست سه میلیون عروسک باربی بفروشد که به‌دلیل فروش لباس‌ها و وسایل اضافی عروسک بعد از خرید اولیه، هر کدام درآمد اضافی برای شرکت به دنبال داشتند.

این مدل کسب‌وکار جدید به ماتل امکان داد عروسک را ارزان‌تر بفروشد و به این ترتیب تعداد فروش خود را افزایش دهد. این باربی‌های نسبتا ارزان‌قیمت، چندین دهه یک هدیه تولد خوب برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال محسوب می‌شدند و نسل‌های جدید کودکان می‌توانستند خانه عروسک، ماشین، لباس و حتی دوستانی برای عروسک‌های خود داشته باشند.
نوآوری دیگر روث این بود که دنیای سنتی عروسک‌بازی را برای کودکان تغییر داد. تا پیش از آن، دختربچه‌ها عروسک‌هایی را با ظاهر کلیشه‌ای دوست داشتند تا پاسخگوی غرایز آنها باشد. اما روث عروسک‌هایی را طراحی کرد که شغل‌های حرفه‌ای مثل باربی‌های پزشک، زیست‌شناس، منجم و رئیس‌جمهور را دربرمی‌گرفت.
به نظر می دسد که روث موفقیتش را بخاطر راهجدیدی که ابداع کرد کسب نمود او در سال ۲۰۰۲ درگذشت، اما امپراتوری بزرگش همچنان با قدرت به‌ کار خود ادامه می‌دهد. فروش شرکت ماتل در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶/ ۱ میلیارد دلار رسید که بیشتر آن به‌دلیل ادامه سه نوآوری بزرگ روث است
اول بازاریابی مستقیم برای کودکان
دوم عروسک‌های باربی در نقش بزرگسال
سوم خلق راه جدید متمایز و متفاوت و متهورانه و در راه خود هم پیشتازی کردند
دکتر مازیارمیر

کلینیک تخصصی کسب و کار دکتر میر

 email:mazyarmir.com@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/Iranian_leadership_school

وبسایت: http://mazyarmir.com

 اینستاگرام: www.instagram.com/mazyare_mir

 بله: https://ble.ir/podkast

Tags: اینستاگرامبازاریابی کودک محوردکتر مازیارمیرسوشیال مدیاعروسک‌ باربی
Previous Post

سران کشورهای اسلامی، برای جلوگیری از تجاوز بیشتر به فلسطین و مردم مظلوم آن تلاش کنید.

Next Post

حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

راوی خبر

راوی خبر

Related Posts

نقد حقوقی بر سریال خانگی «محکوم»به قلم مینا بارانی
ویژه

نقد حقوقی بر سریال خانگی «محکوم»به قلم مینا بارانی

by hadigorji
19 مهر 1404
رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز
اقتصادی

رویداد سرمایه‌گذاری بدون مرز

by hadigorji
15 مهر 1404
چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار
اقتصادی

چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار

by hadigorji
20 مرداد 1404
رمز موفقیت در مرکز بیزینس کارآفرینی دانشگاه هارواد
اجتماعی

رمز موفقیت در مرکز بیزینس کارآفرینی دانشگاه هارواد

by hadigorji
29 تیر 1404
حمله اسرائیل به چند نقطه از ایران و ترور چند چهره/ شهادت سرلشکر باقری، سرلشکر سلامی،، سرلشکر رشید، دکتر طهرانچی، دکتر عباسی و جمعی از مردم
اجتماعی

حمله اسرائیل به چند نقطه از ایران و ترور چند چهره/ شهادت سرلشکر باقری، سرلشکر سلامی،، سرلشکر رشید، دکتر طهرانچی، دکتر عباسی و جمعی از مردم

by hadigorji
23 خرداد 1404
Next Post
حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

برنامه های گرامی داشت 9دی ماه در مشهد و شهرستانها تشریح شد

برنامه های گرامی داشت 9دی ماه در مشهد و شهرستانها تشریح شد

7 دی 1402
سقوط لاشه ماهواره‌ آمریکا خطرناک نیست اما اگر چینی باشد چه؟

سقوط لاشه ماهواره‌ آمریکا خطرناک نیست اما اگر چینی باشد چه؟

27 دی 1401

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • حقوقی
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

اخبار پرطرفدار

برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها
سایر اخبار ویژه

برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها

19 آبان 1404
چگونه می‌توان به جذب گردشگر در تنکابن کمک کرد؟
سایر اخبار ویژه

چگونه می‌توان به جذب گردشگر در تنکابن کمک کرد؟

18 آبان 1404
تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
اجتماعی

تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران

10 آبان 1404
شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد
اجتماعی

شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد

7 آبان 1404
نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید
اجتماعی

نکو داشت آرایشگران با رونمایی از طرح های جدید

6 آبان 1404
خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی
ورزشی

خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

6 آبان 1404
راوی خبر

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • حقوقی
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

خبرهای اخیر

  • برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها
  • چگونه می‌توان به جذب گردشگر در تنکابن کمک کرد؟
  • تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
  • شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد

خبرهای محبوب

  • برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها
  • چگونه می‌توان به جذب گردشگر در تنکابن کمک کرد؟
  • تقدیر دکتر کجوری از بنیان‌گذار موزه تمبرهای طلا و نقره ایران
  • شهرام یزدانی سرپرست دانشگاه عدالت منصوب شد

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Home
  • Landing Page
  • Buy JNews
  • Support Forum
  • Pre-sale Question
  • Contact Us

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?