جمعه, اردیبهشت 19, 1404
راوی خبر
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • سایر
No Result
View All Result
راوی خبر
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • فناوری
  • ویدیو
  • ویژه
  • سایر
No Result
View All Result
راوی خبر
No Result
View All Result
Home سایر

۶۷ درصد گردشگران خارجی از بهداشت مراکز پذیرایی ایران رضایت ندارند/ راهکارهای تقویت توریسم غذایی

20 مرداد 1400
421 4
0
۶۷ درصد گردشگران خارجی از بهداشت مراکز پذیرایی ایران رضایت ندارند/ راهکارهای تقویت توریسم غذایی
589
SHARES
3.3k
VIEWS

نتایج پژوهشی که از سال ۱۳۹۸ مسائل و دغدغه‌های گردشگران خارجی را مورد پایش و رصد قرار داد، حاکی از آن است که ۶۷ درصد از گردشگران خارجی که درصد بالایی را شامل می‌شود، به هیچ عنوان از وضعیت بهداشت مراکز پذیرایی و رستوران‌ها رضایت خاطر ندارند.
به نقل از راوی خبر ، در هر اقلیمی از ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب در کنار اقوام مختلف ما نگرش‌های مختلف فرهنگی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای شناسایی این فرهنگ، مفهومی با عنوان «غذا» است که می‌توان غذا را به عنوان شناسنامه فرهنگی برای هر قومی در نظر گرفت.

دکتر «رحیم یعقوب‌زاده»، رئیس گردشگری علم و فرهنگی دانشجویان ایران و همچنین مدرس دانشگاه در خصوص چشم‌انداز توریسم غذایی در گفتگویی رادیویی گفت: صنعت گردشگری در 70 سال اخیر به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم رشد شتاب‌آمیزی به خود گرفته و به دنبال این رشد و توسعه، شاهد انجام فعالیت‌های مربوط به گردشگری به صورت تخصصی هستیم.

ممکن است علاقه مند باشید

متاسئو ، تسخیر گر بازارهای جهانی

استاد صنوبر به در صلح ایران شهرت دارد

ایجاد مرکز نوآوری ایران در عمان به همت هلدینگ گام

وی همچنین یکی از بخش‌های مهم گردشگری را «گردشگری غذا» و یا «توریسم غذایی» دانست و گفت: خصوصاً در دو دهه اخیر در بسیاری از کشورهای گردش‌پذیر، توجه وافری به این مهم شده است. آنچه صاحب‌نظران و اهل فن در خصوص آن اجماع دارند این است که گردشگران بین‌المللی، یک سوم هزینه‌های مربوط به سفر خود را صرف تناول غذا و یا تهیه سوغات می‌کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: بدون شک کشور ایران به واسطه قدمت طولانی، فرهنگ و تمدن کهن و خصوصاً وجود اقوام مختلف دارای تنوع بسیار گسترده در تمام حوزه‌های مرتبط با گردشگری به ویژه در حوزه توریسم غذایی است؛ به نحوی که در ایران بالغ بر 2500 نوع از غذاهای گوناگون وجود دارد.

یعقوب‌زاده در ادامه گفت: توریسم غذایی در بسیاری از کشورها مخصوصاً در سال‌های اخیر آن‌قدر مورد توجه قرار گرفته که شاهد آن هستیم که غذای مرتبط به آن کشورها تبدیل به برند شده است؛ غذاهای ایتالیایی، مکزیکی، هندی و… همگی نمونه‌ای از این برندها هستند. گرچه در ایران چند سالی است که با برگزاری جشنواره‌های مختلف سعی در معرفی تنوع غذای ایرانی دارند اما باز هم دچار ضعف بسیار شدید عملکردی هستیم تا جایی که به عنوان مثال بیشتر افراد “شیشلیک شاندیز” را می‌شناسند اما برای اغلب افراد، غذای محلی این استان مانند «نان سمنو» و یا «خورشت ریواس» ناشناخته است. بنابراین در حقیقت ما نه تنها در معرفی غذاهای محلی متنوع ایرانی برای هم‌وطنان، نمره قابل قبولی کسب نکرده‌ایم بلکه در معرفی این مهم به گردشگران خارجی نیز به شدت ضعف داشته‌ایم.

رئیس مرکز گردشگری علم و فرهنگی دانشجویان، نکته قابل تأمل در حوزه گردشگری غذا را مسئله انتفاع اقتصادی دانست که در فرآیند تولید مواد اولیه آن تا تهیه غذا می‌تواند اشتغال‌زایی مؤثر و گردش مالی قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. علاوه بر این موضوع، ماحصل دیگر گسترش این فعالیت، معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور به گردشگران خارجی است.

وی همچنین این حوزه از گردشگری را مانند حوزه‌های دیگر طبعاً و قطعاً دارای مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای دانست و گفت: لکن از آنجایی که در مقوله توریسم غذایی ما در ابتدای راه هستیم و گام‌های نخستین را برمی‌داریم می‌توانیم با الگو قرار دادن کشورهایی که در این زمینه پیشتاز شده‌اند اقدام کنیم. برای مثال، کشورهای نظیر ترکیه یا گرجستان در بسیاری از مناطق گردشگری خود با افتتاح رستوران‌هایی که تنها غذاهای محلی منحصر به فرد خود را برای پذیرایی گردشگران تدارک می‌بینند موجبات معرفی این جاذبه گردشگری برای گردشگران مختلف با انگیزه‌های متفاوت را فراهم آورده‌اند.

به عقیده وی، برای جبران ضعف‌ها و کوتاهی‌ها لازم است نه تنها صاحب‌نظران و فعالان در این حوزه اهتمام جدی‌تری داشته باشند، بلکه متولیان مربوطه از طریق سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی حمایت بیشتری انجام داده و با تبلیغات مؤثر از طریق برگزاری جشنواره‌های غذا در سطح بین‌المللی، موجب رونق هرچه بیشتر این بخش مهم صنعت گردشگری شوند.

یعقوب‌زاده در پایان گفت: یکی از موارد مهمی که در حوزه توریسم غذایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، بحث بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی به صورت همیشگی و نه فقط در دوران همه‌گیری کرونا است؛ چرا که نتایج پژوهشی که از سال 1398 مسائل و دغدغه‌های گردشگران خارجی را مورد پایش و رصد قرار داد، حاکی از آن است که 67 درصد از گردشگران خارجی که درصد بالایی را شامل می‌شود، به هیچ عنوان از وضعیت بهداشت ‌مراکز پذیرایی و رستوران‌ها رضایت خاطر ندارند.

Previous Post

آب گوجه فرنگی در کاهش کلسترول موثر است

Next Post

پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در تهران /نوسازی تاکسی و اتوبوس در دستور کار قرار دارد

راوی خبر

راوی خبر

Related Posts

متاسئو ، تسخیر گر بازارهای جهانی
سایر

متاسئو ، تسخیر گر بازارهای جهانی

by hadigorji
20 مرداد 1400
استاد صنوبر به در صلح ایران شهرت دارد
سایر

استاد صنوبر به در صلح ایران شهرت دارد

by hadigorji
20 مرداد 1400
ایجاد مرکز نوآوری ایران در عمان به همت هلدینگ گام
سایر

ایجاد مرکز نوآوری ایران در عمان به همت هلدینگ گام

by hadigorji
20 مرداد 1400
دومین دوره اجلاس سراسری پیشتازان کیفیت و نوآوری با رویکرد مدیریت ارزش برگزار شد
سایر

دومین دوره اجلاس سراسری پیشتازان کیفیت و نوآوری با رویکرد مدیریت ارزش برگزار شد

by راوی خبر
20 مرداد 1400
باید برای صادرات روسیه را بشناسیم
سایر اخبار ویژه

باید برای صادرات روسیه را بشناسیم

by راوی خبر
20 مرداد 1400
Next Post
پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در تهران /نوسازی تاکسی و اتوبوس در دستور کار قرار دارد

پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در تهران /نوسازی تاکسی و اتوبوس در دستور کار قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

تاکنون ۲.۲ میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل شده است

تاکنون ۲.۲ میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل شده است

20 مرداد 1400
پیام تبریک وزیر خارجه سوریه به امیرعبداللهیان

پیام تبریک وزیر خارجه سوریه به امیرعبداللهیان

20 مرداد 1400

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • ریپورتاژ
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

اخبار پرطرفدار

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
اقتصادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

20 مرداد 1400
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
اقتصادی

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

20 مرداد 1400
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
اقتصادی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

20 مرداد 1400
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران
فرهنگی

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

20 مرداد 1400
تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها
اقتصادی

تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

20 مرداد 1400
مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.
سیاسی

مجاهد حاج نوری کمیل المالکی، دبیرکل محترم حزب الدعوه اسلامی.

20 مرداد 1400
راوی خبر

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • ریپورتاژ
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

خبرهای اخیر

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
  • هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

خبرهای محبوب

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
  • هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Home
  • Landing Page
  • Buy JNews
  • Support Forum
  • Pre-sale Question
  • Contact Us

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?